11 Haziran 2014 Çarşamba

Yeni Volkswagen Golf 1.4 TSI ACT













Golf 1 1974, Golf 2 1983, Golf 3 1991, Golf 4 1997, Golf 5 2003,Golf 6 2009'da piyasaya sürüldükten sonra hızlı bir geçiş ve 3 yıllık aradan sonra Golf 7 2012'de yola indi. Bu versiyonla birlikte efsane GTI, GTD  versiyonları ve son olarak Golf Plus ve Golf GTE sırasıyla yerlerini alacaklar.
Golf GTE, yaklaşık 50 km boyunca zero emission modunda sadece depolanmış elektrik gücü ile kullanabilecek  ve plug-in hybrid yapısı ile 1.5 lt/100 km farbrika verisi bir tüketim değerine sahip olduğu iddia ediliyor.
Bizler bugün ise sayfamızda 1.4 TSI ACT özellikli COD teknolojili versiyonun higline versiyon ve R body kit versiyonunu kullandık.

Tasarım ve Kullanışlılık
Öncelikle 7. nesil Golften önceki nesillerin hepsini kullanamamış olsam da kişisel kanımca gelmiş geçmiş en iyi Golf tasarımıyla karşılaşmış olduğumuzu düşünüyorum.  Daha keskin, daha baskın karakterli, daha belirgin bir Golf. Özellikle Highline donanım ile gelen led arka ve ön farlar ve opsiyonel R Body kit aracı çok maskülen ve ayrıştırıcı gösteriyor.
Aracın içine girdiğimizde dışarıda olduğu gibi içeride de radikal bir değişim yerine varolanın mükemmelletirilmesi, küçük ama karakterli değişimler göze çarpıyor. Piano black kaplamaların Renault Clio’dakilere anlatacak bir kaç cümle hikayesi var en başta.  Tuş yerleşimi için birer numune Opel ve Ford fabrikalarına gönderilmeli, sade ve şık tasarımın nasıl olması gerektiğini anlatabilmek için bir numune 308 fabrikasına ve dokunmatik ekranın dokunmatik olarak çalışabilmesi zorunluluğunu tatbik etmek için de Citroen teknoloji geliştirme ekiplerine bir numune gönderilmeli diye düşünüyorum. Bütün bunları neden söylüyorum çünkü halen segmenti en iyi paketi neden Golf anlaşılabilsin istiyorum. Belki de en son söyleyeceğimizi ilk başta söylemiş oluyoruz.

Bagaj hacmine bakarsak 380 litre hatcback (ruhsattaki ismi ile heçbek) bir araç için yeterli seviyesini rahatlıkla karşılıyor. Ama asıl önemlisi bagaja çok ağır bir eşyayı koymaya çalıştığınızda yaşayacaklarınız. Veya yüklü bagajda en arkadaki valizden bikininizi acilen çıkarmak istediğinizde aradan bir parça malzeme almak sizi hayata küstürmeyecektir. Bagaj kapağındaki “kör gözüm parmağına” VW arması  bagaj açma butonu olarak da kullanılıyor.  Ayrıca pandizotu taban halısının altına koyabiliyorsunuz ama tam boy stepneleye değil küçük stepne veya lastik tamir kitine sahipseniz. Kapı kolları içinde, orta konsolda ve koltuk altında yeterli sayıda ve referans ergonomide çekmeceler bulunuyor. Bir önceki kasa Golf’te kapı içi gözlerde kadife kaplama vardı tıkırtıları önlemek için. Bu versiyonda göremedim. 




Motor:
2013 yılında kendi kategorisinde 234 puala yılın otomobili seçilen 1395 cc aktif silindir yönetimi kontrollü (ACT ) cylinder on demand (COD) özellikli motor kullanılıyor. 4500 devirde 140hp güç ve 1500-3000 devir aralığında  250Nm tork üreten motor katalog verilerine göre Şehir İçi 5,8 lt, Şehir Dışı 4,1 lt, Karma 4,7 lt benzin tüketimine sahip.
Wolfsburg merkezli marka dünyada 4silindirli bir motora ilk defa silindir kapatma teknolojisi uygulayan isim oldu. Bu motorun tanıtım galasında verilen bilgilere göre sistem 1250-4000 devir arasında ve 25-100 Nm tork gereken anlarda devrede oluyor. Devreye giriş ve çıkış süresi o kadar kısaki bir arı sadece 1 kere kanat çırpabildiği sürede devreye girmiş veya çıkmış oluyor. Bu kullanıcı tarafından hiç hissedilmiyor. Hatta mühendisler bu bir şehir efsanesi değildir diyebilmek için kullanıcıya yol bilgisayarında uyarı vererek devreye giriş çıkışı vurguluyorlar. Uygulamanın devreye girdiği koşullar Avrupada günlük sürüşün %70lik kısmını oluşturmakta olduğu tespit edilmiş. Tabi Türkiye ve özellikle istanbul da günlük hayat hep 100Nm torktan farklı yaşanıyor: Sert dur sert kalk..

Testini gerçekleştiren magazinlerde karma ortalamasını 5.1 çıkaranda var 4.5 çıkaran da 8.8 çıkaran da. Biz ise İstanbulun kaotik kuantumunda ve Pendik Yakacık arası E5 ve yan yolda 7,1 çıkardık. Bu sürüş sırasında 1. Viteste dur kalkta yaptık , üst hızlara da çıktık, eğim aşağı 7. viteste süzülüş de yaptık. Aynı yolu aynı kullanımla 1.6 TDI ile 5.7ile gittiğimizi söylersek daha iyi anlaşılacaktır. Gayet başarılı ama mucize de değil.

Şanzuman:
DSG yazıyor ve geçiyorum.


Konfor:
En beğendiğimi en öne yazıyorum. Fiat grubunda veya PSA grubunda bulunan ama tutuk çalışan Adaptif hız sabitleyici yerine gerçekten çalışan bir Active Cruise Control sistemi ile karşılaştık. Bu sistem ızgarada yer alan bir radarla takip edilen araç ile mesafeyi otomatik olarak koruyor. Traffic jam modunu da destekleyen sistem net çalışıyor. Ancak bunun olması için yolda düzgün bir yol çizgisi çizili olması gerekiyor.
Aracın ayarlanabilir sürüş karakteri 5 farklı seçeneğe sahip : “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Invidual”. Biz 7.1 lik test tüketimini normal modda elde ettik yeri geldiği için söylemek lazım. Individual yani kişisel modda direksiyon, gaz, vites değişim ve mekatronik sistemlerin bazılarını özelleştirebiliyorsunuz.
Araç 6. nesile göre 56 mm uzarken 28 mm daraldı. Bir çok firmanın gittiği yolun tam tersi bir değişim. Yoğun alüminyum ve sıcak pres çelik kullanımı ile  araç ortalama 105 kg hafiflemiş.

Yol Tutuş
Sık sık sorulur Messi mi CRonaldo mu diye, ben bu soruya hep İniesta cevabı vermişimdir. Birçokları için bu başlıkdaki en öncelikli soruya hemen cevap verelim: Torsiyon çubuğumu bağımsız geometri mi watts mı? Golf’de sorunun cevabı XDS. 140 hp versiyon dışında tüm versiyonlar arkada torsiyon çubuğu ile geliyor ve akıllarda soru işareti yaratıyor. Ama cevap basit farkı anlamak neredeyse imkansız. Nedeni ise XDS’in varlığı. Örneğin Opel Astra’da böyle bir durum olsa idi muhtemelen fark limitlerde net hissedilirdi. Ancak Golf’de zaten elektronik diferansiyel kilidi düşünülen zorlukları çözüyor. Ve herşey yolunda gidiyor.
Bir de yorgunluk tespit sistemi var. Özellikle belli bir hızın üzerinde gidilirken her 5 kmde bir algoritma datasını yenileyerek gaz, fren, direksiyon, şerit takibi istatistiklerinden dalgınlık/ yorgunluk skorunuzu belirliyor ve buna göre size uyarı verebiliyor. Kısacası yeni teknolojilerin de katılımı ile herşey yolunda. Focus Formula 1 deki bu sezonki Hamilton’sa Golf ise Rosberg diyebiliriz. Yani Yol tutuş anlamında rakiplerinden açık ara ilerideler ancak yine de Golf, Focus efsanesinden burun farkı ile geride, bu disiplinde. 


Sonuç
Golf alınır, binilir, kısa sürede satılır, zarar edilmez, uzun süre binilir, üzmez ve evladınıza da miras bırakırsınız. Bir de artık Doğuş Oto pazarlama yönetimi ve tedarik yönetimi ekiplerinin toplam kalite seviyesini arttırsa araçla ilgili olumsuz bir şey söylenemeyecek. Kısacası araçla ilgili söylenecek tek olumsuz eleştiri yine malesef: Doğuş.

Doğuş demişken sürüş için bize destek veren Doğuş Oto Kartal’a ayrıca parantez açmak isterim. Kendileri oldukça yardımcı oldular, bilgililer ve her defasında samimi bir ilgi ile sizi güleryüzlü karşılayıp güleryüzle yolcu ediyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.