Makyajdan Fazla Yenilikten
Az: Daha İyi Daha Hafif Daha Güzel
Özet:
Malzeme kalitesi ve iç tasarım 3 gömlek atlamış. Tış tasarım şık
ve modern olmuş. Boyutlar ve hacim iyileşmiş. Kasa hafiflemiş. Teknoloji dört
dörtlük ve sonuna kadar kullanılmış. Ama en önemli sorunlardan biri olduğu gibi
duruyor: Motorun performans ve tüketim zaafiyeti.
Tasarım
2017
Genova fuarında tanıtılan yeni nesil çok yerinde dokunuşlarla geliştirilmiş. Subaru
Global Platfrom (SGP) ile daha güzlü ve rijit olması hedeflenmiş. Araç
yenilenirken temel hedef aracın özel görünümü ve off road yeteneğini bozmadan
daha iyi yol tutması ve sürüş konforunu yükseltmek imiş. Tasarımda yeni “dinamik
ve sağlam” felsefesi gözetilirken 2020ye kadar çıkacak tüm araçlarda olduğu
gibi XVde de eğlence ve huzur amaçlanmış.
Dış Tasarım
Geniş ve alçak duruş sportif ve
kullanışlık içeren bir his veriyor. Tekerlek üstü plastikler güçlü görünüme
destek oluyor. Bu malzeme bile oldukça kaliteli ve montajı sağlam bir his
veriyor. Yeni tasarım aynı zamanda aerodinamik iyileştirmelerle sürtünme
katsayısını da düşürmüş. Bu versiyonda Yoğun Gri Haki ve Günışığı Turuncusu
gibi ilginç renkler de sunuluyor.
İç Tasarım
Öncelikle koltuklar elden geçirilmiş,
dokunma ve tutuş kalitesi artttırılmış ve toplamda 11 kg ağırlık azaltması
sağlanmış. Ortada 8 inch dokunmatik ekran, üstünde 5inch sürüş bilgileri ekranı
ve kadran ortasında da 5 inch yol bilgisayarı ekranı ile teknolojik iç görünüm
şova dönüştürülmüş. Aracın ön göğsünde kullanılan malzemenin kalitesi 90
puanlık ama dahası malzemenin montaj kalitesi 100 puanlık diyebiliriz. Bugüne
kadar Audi A7/Q7 dışında gördüğüm en yüksek montaj kalitesi diyebilirim. Göğsü
şöyle bir parmağınızla dürtün, daha sert dürtün daha da sert.. Sonu yok. Betona
gömülmüşçesine sağlam. Bazı yerlerde turuncu dikişler kullanılmış , ne de hoş.
A sütun öne alınıp inceltilmiş bu da ön görüş açısnı 4 derece arttırmış. Doğal
olarak ön cam yeni açısından dolayı sürtünmeyi düşürüp rüzgar yalıtımını da
iyileştirmiş.
İster
istemez aracın en kuvvetli diğer 2 noktasına geliyoruz: Sürüş konforu ve
yalıtım. Sürüş konforunu aşağıya detaylı yazacağım. Ancak yalıtım nedir nasıl
yapılmalıdır sorularına sahip Ford, Toyota, Honda, Opel, Hyundai, biraz da Seat,
Skoda mühendislerine uygulamalı ders olarak Subarunun Japonlarıyla
konuşmalarını tavsiye ederim.
Yol yalıtımı 7 ( Referans noktası Bentayga
: 10)
Motor yalıtımı 7 ( Referans noktası Lexus
LS: 10 )
Rüzgar Sesi 6 ( Referans noktası Lancia
Delta/ Ferrari 458: 10)
Trim / Donanım Tokluğu 6 ( Referans noktası
Audi A7: 10 )
Süspansiyon Konforu 7 ( Referans noktası
Audi Q7: 10 )
Akustik Hissiyat 5 ( Referans noktası Bentayga
: 10)
Sürüş
Yeni XV de her şey dinamik ama huzurlu
bir his vermek için elden geçirilmiş. Direksiyon, fren ve gaz pedallarının
tepkisi, algı ve geri bildirim yeteneği üzerine çok kafa yorulmuş belli ki. Aracın
şasi ayarları, şasi / direksiyon / süspansiyon etkileşimleri çok ciddi miktarda
gelişmiş. Bu önemli. Bir çok marka burada iyileştirmeleri tek tek birim bazında
yaparken Subaru toplam iyileşme için tek tek değil grup grup olarak defalarca ayar
denemesi yapmış. Bununla Subaru gerçek bir sürücü otomobili olduğunu
tartışmasız göstermiş oluyor. Şu anki ayar önemli bir test sürecinin ürünü
olduğunu hissettiriyor. Burada çok önemli bir stratejik karar verilmiş. Sürüş
ve konfor iyileştirilirken off road yeteneği doğal olarak törpülenecektir. Bunu
aşmak için elektromekanik geliştirmeler eklenmiş. Ortaya da Xmode diye bir icad
çıkmış.
Yeni platform bir önceki nesle göre
Rijitliği %70- %100 gibi olağanüstü oranda arttırmış. Bu sertlikle başa çıkmak
için ağırlık merkezi daha da aşağıya çekilmeye çalışılmış. Zaten boxer motor
diğer tüm motor tiplerinden daha yassı olma avantajına sahip. Buna ek olarak
benzin deposu daha yayvanlaştırılmış, süspansiyon ekipmanları aşağıya çekilmiş.
Sonuçta ağırlık merkezi 5 mm aşağıya alınmış. Bunun sonucunda harika bir düz
gidiş ve viraj tutunma kabiliyeti gelmiş.
220 MM yerden yükseklik söz konusu.
Ciddi bir yükseklik aslında. Gözle de görülebilen bu yükseklik sürüş anında yok
oluyor. Şaside kaynak ve birleştirme tekniği değiştirilerek rezonans ve
titreşimi azaltılmış. Süspansiyon ağızları daha sıkı, tüp stroğu daha yüksek
tutularak sıkı ama konforlu yalpalamasız ağırlık transferi yapan mekaniğe sahip
olmuş. Aktif tork vektörü özellikli daha az sıkıştırmalı elektorhidrolik
direksiyon daha net hissettiriyor.
X mode ise motor, şanzuman, fren, tork
aktarımı ve difransiyel tork dağılımı kontrolleri aynı anda ve saniyede 50
kereden fazla ölçerek yöneten bir yapı. Düz, bayır yukarı, bayır aşağı ve hatta
geri geri bile çalışabilen bir mekanizma.
Performans
Malesef vergi durumlarından dolayı
sadece 1.6 motor satın alabiliyoruz ülkemizde. Ve daha da malesef ki sadece
2litre motor yenilenmiş. 1.6 Motor neredeyse eskisi ile aynı. Bu da eski
araçaki hızlanma, ivmelenme de hissizlik, yüksek devirde uzun kalma, düşük
performans yüksek tüketim şeytan üçgeninden çıkamamaya neden oluyor. Lineartronic
CVT Şanzuman 7 ileri sanal oranlı olarak mümkün olduğunca iyileştirilmiş üst
viteste kalmaya çalışıyor ama motor çok düşük profilli. Levorg’daki şanzuman yine
de daha iyiydi.
Biz testlerimizde 90 km sabit hızlı
otoyol sürüşünde 6.2 şehiriçinde 12,1 karma testte de 9,5 lt / 100km ortalama
elde ettik. Maşallah.
Teknoloji
Araç en alt standart donanımda bile eyesight
ile geliyor. Bu da aracın en güçlü olduğu 3. Kısım oluyor. Donanımları detaylı
yazmayacağım blogu takip edenler zaten bunları artık ezberlemiş durumdadır. Aracın
mekanik gelişimi zaten dinamik olarak daha hükmedilir ve kontrollü bir araç
ortaya çıkarmış. Bunun yanında ön darbe emiş gücü %40 arttırılmış. Kaza kafesi
sağlamlaştırılmış. Üzerine aşağıdaki donanımlar eklenince E Segmenti araçlara
yakın rekor puanla 5 yıldız alan uygun fiyatlı bir araç ortaya çıkmış.
Ön çarpışma kontrollü fren
Adaptive aktif hız sabitleyici
Aktif Şerif takip asistanı
Uzun far asistanı
Çift
işlemci kontrollü direksiyona duyarlı farlar
Subaru aktif arka ve ön çapraz araç
tespit sistemi
Kör nokta algılama ve uyarı sistemi
Çevre görüşlü geri vites kamerası
Ön araç trafik akış uyarısı
Parktan çıkış fren desteği
Sonuç
Çok kaliteli, çok güvenli, 4 çeker
özellikli, yol tutuşu ve konfor seviyesi harika, sağlam ve güzel bir araç.
Üstelik fiyatı da fena değil.
Ama yakıt konusunu çok ciddi bir soru
işareti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.