26 Şubat 2018 Pazartesi

Yeni Dacia Duster 2018



Dacia (Renault) Duster'ı yeniledi. Çok ilginç bir şey yapıldı ve aracın şasisi, şanzumanları ve motoru değiştirilmeden ortaya yepyeni ve çok başarılı bir araç çıkarıldı. Gerçi Honda ve Toyota yıllardır (başarı kısmı hariç) bunu yapmıyor muydu zaten? 



NEDEN?

Elinizde en büyük kozu fiyatı olan bir araç var, çok satıyor ve düzeltilmesi gereken bir çok noktası var. Nasıl bir strateji izlerdiniz?

En akıllıcası yapılmış. Aracın fiyatını %4'den fazla arttırmadan yapılabilecek her şeyi yapmışlar. 

NASIL ? 

Aynı motor, aynı şasi üstü motor direk bağlantı yapısı, aynı şasi, aynı şanzumanlar, aynı bagaj kapağı, aynı aktarma organlarını kullanarak. Ve dahası hepsi birebir aynı üretim bandında, aynı bant üretim sürecinde hiç değişiklik yapmaya gerek olmaksızın yapıldı.

PEKİ OLDU MU?

Sonucu en başa yazayım. Evet olmuş. Çok başarılı bir operasyon olmuş. Fiyatı da neredeyse değişmemiş. Şöyle düşünün müşteri olarak 2 gömlek daha iyisini aynı paraya alacaksınız. Bu iş nasıl yapılır konusunda resmen ders vermişler. Türkiye'nin en sevilen ve dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Toyota ve Honda'ya selam olsun ve halkımıza reva gördüğü kalite için bir sitem olsun.

NELER OLDU?

Dış Tasarım



Dış tasarım güncel beğeniye uygun şekilde ferah ve güçlü hale getirilmiş. Önden ve yandan Disco Sport'a da benzetebilirsiniz, arkadan Renegade'e de içerden Fpace'e de. Ama sonuç itibarı ile tasarım çok daha iyi olmuş.

Gündüz ledleri eklenmiş kaliteli ve uyumlu durmuş, ön ve arkada metal ve ters U görünümlü plastik tamponlar eklenmiş. Arkaya doğru omuz çizgisi yükselmiş.Ön cam 10 cm ileri alınıp aşağıya eğilmiş bunun sonucunda sürtünme düzelirken araç içi aks aralığından daha fazla yararlanılmış ve iç genişlik, diz mesafesi artmış.




4.34 m uzunluk, 1.80m genişlik 21 cm yerden yüksekliğe ulaşmış. Bagaj hacmi yedek lastiksiz 2 çeker için 478 ve 4X4 için 467 litre olmuş. Yedek lastikle 59'ar litre düşüyor. Aracın içinde kol dayama alanı hariç toplam 27 litre saklama alanı yapılmış. Özellikle ön yolcu koltuğu altı 2,8 litrelik çekmece çok güzel bir özellik olmuş.





Araçta en büyük gelişim noktası olarak yalıtım ve NVH değerleri üzerine çalışılmış. Yol gürültüsünü azaltmak için kullanılan malzeme gürültü seviyesini yarıya düşürmüş. Yalıtım yapılan yüzey alanı kabin içi ve motor bölgesinde %20'den %50'ye çıkarılmış. Araçta montaj bağlantı noktalarındaki contalama ve mumlama ekipmanı miktarı önemli oranda arttırılmış. Ön cam 0,35 mm daha kalın hale getirilmiş.  Davlumbaz,motor bloğu ve şasi profillerinin kalınlaştırılması da son iyileştirme noktası olmuş. Sonuçta trim sesi, yol sesi ve motor sesi oranı bu sayede çok belirgin bir şekilde düşürülmüş.

İç Tasarım


İçeride malzeme kalitesi değilse de dokunma hissi kalitesi arttırılmış. Daha modern bir tasarım diline geçilmiş. Kapı içi kolçak çıkıntısı, pencere düğmelerinin yerleşimi gibi ergonomi sorunları düzeltilmiş. Hoparlerlerin sayısı (6) arttırılıp 16.5cm boyutuna çıkarılarak müzik sistemi iyileştirilmiş.



Önceki araç bir çok anlamda ucuzolan, ucuz hisstettiren, işlevsel ve çok dağınıktı. Bu versiyonda sürüş pozisyonu iyileştirilmiş, bilgi ekranı yukarı alınmış.  Klima kontrolleri dijital ve oldukça (abartılı derecede) kaliteli hale gelmiş.Ayarlanabilir direksiyon gelmiş. Koltuk baldır uzunluğu 2 cm uzatılmış. Tabure hissinden kurtulmuş ve yan destekler gelmiş. Kapı içi fitillerin kalitesi ve işçiliği iyileştirilmiş ve arazide kabin içine toz girme sorununa çözüm sunulmuş.

Sürüş





Direksiyon elektrik desteği ile %35 oranında daha kolay kullanılır hale gelip yüksek hızlarda efor gerekliliği de düşürülmüş. Dönüş çapı %6 azaltılmış. Araziciler için çok iyi haber. Arazicilere bir iyi haber de 360 derece görüş sağlayan ön, arka, sağ ve sol kameraların gelmiş olması. 4x4 versiyonlara eğim iniş yardımcısı eklenmiş. Yokuş kalkış desteği standart donanıma eklenmiş. Arazi kullanımlarında pusula ve yanal ve düzlemsel eğimi gösteren grafik ekranları eklenmiş.Araca anahtarsız giriş ve çıkış yapılabiliyor ve bunu sonucu olarak start stop butonu eklenmiş.

2 çeker versiyonunun aksine 4x4 versiyonda arka taraftaki yaprak yay makaslı sistem yerine tam bağımsız geometri gelmiş. Bununla işte araç 1 çağ daha atlamış. Arazi kullanımı için çok iyi otoyol kullanımı için  daha da iyi bir haber olmuş.

Performans ve Tüketim

Motor/şanzuman/çekiş üçlüleri şu şekilde sunuluyor.

1.6 lt atmosferik benzinli 115HP (2WD, 4x4), 5 ileri Manuel 
1.6 lt atmosferik LPG 115HP (2WD, 4x4), 5 ileri Manuel 
1.2 lt turbo benzinli 125HP (2WD, 4x4), 6 ileri Manuel 
1.5 lt DCI Diesel 90HP (2WD), 6 ileri Manuel 
1.5 lt DCI Diesel 110HP (2WD,4x4), 6 ileri Manuel, 6 ileri EDC çift kavrama

KAFA KARIŞTIRAN KONU: GÜVENLİK !

Şasi tüpleri ve profilleri 0,2 mm kalınlaştırılmış. Yeni çarpışma direkleri eklenirken, emniyet kemeri yapısı yenilenerek piroteknik gergili hale gelmiş. Ön ve Yolcu hava yastıklarına, Ön ve yolcu perde hava yastıkları ile arka yan perde hava yastıkları eklenmiş. Kalıklar kalınlaştırılıp büyütülmüş. ISOFIX bağlantı özelliği gelmiş. Aynalar %8 büyütülmüş.

Kör nokta uyarı sistemi 30-140 km/h arasında çalışan opsiyonel özellik olarak gelmiş. Hız sabitleyici fonksiyonu gelmiş ama yeri ergonomik değil. Ayrıca ilginç şekilde ışıklar tüm donanımlarda sensörlü otomatik olmuş.

Euro NCAP testlerinde beş yıldız alamadı, 4 yıldız da alamadı. 3 yıldız aldı. Bu kötü bir şey mi? Bu fiyat sınıfından ne beklediğinizle ilgili bir şey bu. Sürücü, Yolcu, Çocuk Yolcu kaegorilerinde sınır değeri geçerek 3 yıldız aldı. Ancak yaya güvenliği ve yardımcı güvenlik ekipmanlarında sınır geçemedi ve kalan 2 yıldızı alamadı. Kısacası araç içinde bulunan sürücü, yolcu ve çocuk için kabul edilebilir ölçüde güvenlik sunuyor. Kalan 2 yıldız içinse pahalı donanımlara ihtiyaç olacağından Duster zaten hiçbir zaman başarılı olamayacaktır. Bu konuda beklentisi olanlar için en yakın alternatif Subaru XV.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.