23 Şubat 2018 Cuma

Yeni Peugeot 508 2019

Kasım 2018'de Avrupa'da Şubat 2019'da Türkiye'de satışa sunulacak aracın detayları duyuruldu. Uzun yıllar beklemenin sonunda gerçekten Peugeot dersini çok çok iyi çalışmış, belki de öğretmenler kurulu kararı ile bir üst sınıfa (?) atlatılabilir. 



DIŞ TASARIM : Sen Çok Yaşa Hofmeister Kink

Yeni 508 eski versiyonun yerine yeni olmaktan da öte fersah fersah çağ atlamış bir araç olarak geliyor. Yepyeni dış tasarım , icockpit-2'nin güncel versiyonuna sahip iç tasarım, premium segment değerinde malzeme kalitesi, İngiliz Şasi uzmanlarınca tasarlanmış ciddi hafifletilmiş EMP2 şasi, harika yol tutuş, yeni güçlü motorlar, yarı otonom pilotu da içeren teknolojiler ve bir kaç çağ birden atlamış bir araç. Adı kötü anılar çağrıştırmasa 509 olabilirdi hatta olmalıydı. 

Tasarımda temel amaç artık çok piyasası kalmamış salon aracı yerine standart arka görünümden kaçıp coupe fastback karışımı bir araç yapmak olmuş. Sen çok yaşa BMW 4 Gran coupe.

En dikkat çekici kısım ön yüzdeki aslan dişleri formlu yeni gündüz ledlerinin markanın yeni simgesi olarak anons edilmesi oldu. Ayrıca markanın imzası olan aslan pençesi stoplar artık 3 boyutlu olmuş. Bir diğer nefis yenilik GT paketinde camların çerçevesiz gelecek olması.




Hedef Passat Değil, Audi A5 mi?

Aracın ağırlığı 70-140 kg arasında azalırken boyuda 4.83'den 4.75'e düşürülmüş. 8 Santimlik düşüş günümüzün büyüme modasının tam tersi yönünde çok cüretkar bir karar olmuş. Aks mesafesi 276 cm ile bir önceki modelden 2,4 cm kısa olmasına rağmen arka diz mesafesi de önceki modelden 1 cm, Audi A5 Sportback'ten 3 cm fazla olmuş. Arka baş mesafesi 3 cm kısa, bu bir sedan değil açıkça coupe. Yeni tasarımı ile direk rakibi olan Arteon'dan 11 cm kısa. Ama unutmayalım ki premium rakibi olan yeni Audi A5 de 4.75 boya sahip. Ancak otomotiv sektöründeki gelmiş geçmiş en yüksek aks uzunluğu/boy rasyosu ortaya çıkarılmış. Bunun bir getirisi olarak tam dönüş çapı 12,3 metreden 10,8 metreye düşmüş ki bu şu anda C Segmentindeki en iyi değer olan Mercedes A serisi ile aynı.

Öte yandan araç 2cm genişleyerek segment ortalamalarını oldukça aşmışken yüksekliği de 6 cm kısalarak 140'cm'e kadar düşmüş. Bu boyutları ile Audi A5 Sportback ile aynı uzunluk/yükseklik/genişlik değerlerine kavuşmuş.  Ancak ilgi çekici bir şekilde bazı aerodinamik oyunların da etkisi ile rüzgar direnci 0,26 Cx'e düşerek A5'den daha iyi bir değere ulaşmış.

Aracın bagaj hacmi 487 litre. Bir önceki kasaya yakın. Ama bagaj ağzı 4 cm geniş, 2cm daha alçak yapılmış. Tabi ki elektrikli,  dokunmasız ayak sallamayla çalışan ve anahtarla uzaktan açılabiliyor.



İÇ TASARIM: Mercedes Hariç Premiumlara Ciddi Bir Uyarı

Kabine geçince doğal olarak dikkati çeken şey fantastik görünümlü kokpit tasarımı oluyor. Ortada Giriş seviyesinde 8 inch , üst donanımda 10 inch 1440P çözünürlüklü ekran, gösterge alanında da 12.3 inc 720p çözünürlüklü ekran bulunuyor. Sanal gösterge alanına 308 ve 3008 deki gibi direksiyon üstünden bakılıyor. Bu araçta da 3008de olduğu gibi Icockpit amplify özelliği ve tek tuş erişimi konmuş. İsterseniz iç ambiyans rengi, sıcaklık, koltuk masaj tipi, ortam kokusu ve ışık seviyesini ayarlayabildiğiniz bir sistem bu. Ayrıca yine buradan aracın sürüş profilini (ECO/Sport/Comfort/Normal) olarak ayarlayabiliyorsunuz.

Orta konsolda yeni joystick vites , soğutmalı saklama alanı ve ısıtmalı bardaklıklar bulunuyor. Ayrıca temassız şarj doku bulunuyor. İçerideki toplam saklama alanı 32 litre.

Malzeme kalitesi, işçilik düzeyi, çizgilerdeki boldluk seviyesi ve ambiyansdaki elegantlığın premium segmenti rahatlıkla yakaladığı iddia ediliyor. Yeni Insignia'dan sonra bunu iddia eden ikinc araç oldu 508. BMW 3 serisi ve A4 ile malzeme kalitesi ve tasarım anlamında rahatlıkla karşılaştırma yapılabilir. Ama Mercedes C Serisine ciddi bir rakip olamayacaktır. 





SÜRÜŞ: 

Kaynak noktalarında uygulanan yeni yöntem ile zaten oldukça iyi olan EMP2 platforma dayalı şasi daha rijit ve daha sağlam hale gelmiş. Bu da aynı platformu kullanan 308'in ilk çıkan (2014) kasasındaki arka şasi, aks çatlak vakalarının Peugeot tarafında dikkatle izlenip önemsendiğini gösteriyor. Aracın NVH değeri ortalama %35 düşürülmüş. Bu da sınıfının en sessiz ama çok vuruntulu aracının çok iyi bir rafineliğe kavuştuğuna işaret ediyor.

GT ve 2 litre versiyonlarda arkada tam bağımsız çok noktadan bağlantılı çift tüplü süspansyion kullanılıyor.

Direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları standart olarak sunuluyor. Opel birleşimin ters yönlü bir meyvesi olarak AGR sertifikalı koltuklar kullanılmış. Arka koltuk havalandırma bölgesinde 220v priz standart, açılabilir panoramik sunroof ve Focal ses sistemi opsiyonel. En havalı olan opsiyonlar ise iç döşemede Damarlı Gri Meşe, Zebrano Lake veya sıkı durun Alcantara kaplamalar. Kumaş, Nappa Deri döşeme ile saten krom veya piyano siyah kaplamada seçenekler arasında bulunuyor.

OTONOM: 



  • Bu segmentte (biraz abartılı olarak) kızıl ötesi gece görüş ve sanal göstergeden yolu canlı izleyebilme
  • Aktif yol tarama özellikli tam otomatik süspansiyon
  • Tam durma ve kalkma fonksiyonlu,Şerit Takiple entegre çalışan adaptif hız sabitleyici
  • 140km/saat hıza kadar gece veya gündüz çalışabilen yaya, bisikletli veya büyük hayvan alglayabilen mesafe uyarı sistemli aktif güvenlik fren sistemi 
  • Kavşak ve yol ağzı algılama özellikli şeritte kalma yardımcısı
  • Sürücü dikkat dağınıklığı uyarısı
  • Otomatik uzun far sistemi
  • Adaptif hız sabitleyiciye öneri sunabilen ve navigasyonla bilgi alışverişi yapabilen gelişmiş trafik işareti tanıma sistemi
  • 360 derece Visiopark görüntüleme sistemi
  • Gelişmiş otomatik park sitemi
  • Aktif ters trafik ve parktan çıkış kontrol sitemi
  • Sesli kontrol özelliği ile entegre Mirror Screen, Andorid Auto, Apple Car Play


PERFORMANS VE TÜKETİM:

Aracın tüm motorları 2019'da devreye girecek Euro6C standardını şimdiden sağlıyor. Bu standartta motorlar henüz herhangi bir marka modelde kullanılmıyor.

Tüketimi 2,9lt - 5,1lt  ortalamalar arasında değişen dizel, 4,1lt - 6,6lt ortalamalar arasında değişen benzinli, 3,1 lt ortalamalı Hybrid olmak üzere Motor ve Şanzuman tarafında 2 ayrı durum söz konusu:

Kesinleşen Motor / Şanzumanlar
Puretech Benzinli 1.6L 180HP-305NM Tork motor ve EAT8 Tam Otomarik 8 İleri
Puretech Benzinli 1.6L 225HP-360NM Tork motor ve EAT8 GT Versiyonu
Bluehdi Diesel 1.5L 130HP-320NM Tork motor ve Manuel 6 İleri, EAT6
Bluehdi Diesel 2.0L 180HP-440NM Tork motor ve EAT8 

Kesinleşmeyen Motor / Şanzumanlar
Puretech Benzinli 1.5L 165HP-275NM Tork motor ve EAT6 (3Silindir)
Bluehdi Diesel 1.5L 130HP-320NM Tork motor ve EAT8
Bluehdi Diesel 1.5L 160HP-370NM Tork motor ve EAT8
(DS7 Mimarili ) Puretech Hybrid 1.6L 160HP+95HP Elektrik (Toplam 235HP-480NM ) motor ve EAT8 , AISIN10

SONUÇ

Vergilerimizi düşünmeden söylüyorum alınır. Ancak her Peugeot' da olduğu gibi ilk çıktığı yıl değil, yıl sonunda gelecek mini makyaj ve hata düzeltme operasyonlarından sonra..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.