Merhaba Los Angeles
Amerika'ya gidip de Amerikan otomobil sanayisinin son durumunu görmemek doğru olmaz dedik. Onun için dev gibi bir chrysler bir de Lincoln kiraladık. Ancak ilk gün Avis araç olmadığı için bizi BMW ye upgrade etti. Biz de daha önce 6 ay kadar kullandığım bu aracın yeni versiyonunu kullanmış olduk. Kullanınca kısaca aracı yazalım değişim var mı okurlara iletelim dedik.
Tasarım ve Konfor
Aracın tasarımı klasik multiergonomik BMW anlatacak yeni birşey yok. Ben 1.88'im ve en rahat modda arkama bir tane 1.88'lik adam oturabiliyor. Bagaj 4-5 tane büyük boy valizi rahatlıkla alıyor. Deri kalitesi iyi ancak bir Mercedes hissi ve 10 yıl kırışıksızlık garantisi vermiyor. Öte yandan süspansiyon konforu mükemmel. Oldukça sert ve tok ama aynı zamanda konforlu.
Araçla ilgil tek sorun daha 6000 kmde olan ve amerikanın kaymak kıvamında yollarında kullanılmış bir araçta nasıl olur da gıcırtı geliyor oldu. Bunu da yeni de olsa kiralık olmasına veriyoruz.
Kilit Nokta: Performans ..
2 litre 4 silindir 8 ileri ZF şanzıman. Kağıt üzerinde 245 dyno'da 278 hp güç, arkadan itiş.
Performans yeterli. Afedersinz, çılgın demek lazım. 4 silindirli düşük hacim bir araçla 12 silindirli Amerikan Muscle araçlara kafa tutulurmu demeyin. Ne Viperlar gördüm Ne Camarolar gördüm kısa mesafe spritnler deli olan aptallaşan. San Diego ve Sahil arasındaki Highway'de sıkı hız denetimine rağmen çok ciddi eğlenceli bir yolculuk yapabildik.
Bir taksici ile hamburgercide konuşurken 0-100ünün 6 saniye olmasına acaip tepkiler aldım. 2 litre motorla mümkün olmadığını düşünüyordu.
Yurdumun "1.4 TSI koca Passat'ı çeker mi abi" uzmanlarını hatırlamadım değil.
Ne yaktı? Los Angeles merkezi -Koreatown arası 60 km hızın altında orta yoğunlukta trafik ve 250 kmlik Los Angeles - Holywood Tepeleri - Santa Monica - Malibu - Los Angeles gezisi dahil 400 km sonunda yol bilgisayarı şöyle idi:
Araçla ilgil tek sorun daha 6000 kmde olan ve amerikanın kaymak kıvamında yollarında kullanılmış bir araçta nasıl olur da gıcırtı geliyor oldu. Bunu da yeni de olsa kiralık olmasına veriyoruz.
Kilit Nokta: Performans ..
2 litre 4 silindir 8 ileri ZF şanzıman. Kağıt üzerinde 245 dyno'da 278 hp güç, arkadan itiş.
Performans yeterli. Afedersinz, çılgın demek lazım. 4 silindirli düşük hacim bir araçla 12 silindirli Amerikan Muscle araçlara kafa tutulurmu demeyin. Ne Viperlar gördüm Ne Camarolar gördüm kısa mesafe spritnler deli olan aptallaşan. San Diego ve Sahil arasındaki Highway'de sıkı hız denetimine rağmen çok ciddi eğlenceli bir yolculuk yapabildik.
Bir taksici ile hamburgercide konuşurken 0-100ünün 6 saniye olmasına acaip tepkiler aldım. 2 litre motorla mümkün olmadığını düşünüyordu.
Yurdumun "1.4 TSI koca Passat'ı çeker mi abi" uzmanlarını hatırlamadım değil.
Ne yaktı? Los Angeles merkezi -Koreatown arası 60 km hızın altında orta yoğunlukta trafik ve 250 kmlik Los Angeles - Holywood Tepeleri - Santa Monica - Malibu - Los Angeles gezisi dahil 400 km sonunda yol bilgisayarı şöyle idi:
Kısaca Türkiye'deki hesaplama ile ortalamada 8,2 litre yaktık diyebiliriz.Bence mükemmel bir sonuç ancak özellikle 130 km'lik dönüş yolunda 90 ile sabit gelmenin de etkisi yok değil .
Şanzumana gelirsek muhteşem bir mekanizma olduğunu herkes her fırsatta söylüyor. Ekleyeceğim tek şey 8 den 4e düşüşündeki kasılma ve ardından gelen bomba patlamışcasına itme kuvvetini anlatmaya kelimeler yetmez.
Ses derseniz işte onu çok beklemeyin derim..
Sonuç:
Rahatlıkla İstanbul şartlarına ev iş arabası olarak kullanılır. Yoğun trafikli günlerde bile 10-11 lt civarını geçmeyecektir. Bu da bu güçte bir araç için yok denecek kadar az diyebiliriz. Hele ki 80 hp 1.4 motorlu 2016 model Japon arabalarının 10-12 yaktığı bir dünyada gayet iyi. Tercihin A4 mü C250mi olur derseniz kalite algısı dışında kesinlikle her açıdan BMW derim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.