Tasarım
Kısaca bu tasarıma sadelik ve minimalizmin yüksek donanımla buluşması diyebiliriz. Dışarıdan bakıldığında bence en büyük eleştiri fazla Alman duruyor olması diyebiliriz. Genelde Fransız araçları fonksiyonelizmden önce gelen eksantrik tasarımlara sahip olurdu , bu araç tam aksi. Hemen hemen herşey fonksiyonelliğe ve tok bir kompaktlığa uygun tasarlanmış.
Aracın bence en büyük özelliği 420 litrelik bagaj hacmi. Bu hacim 3-4 yıl öncesinin kompakt sedan araçları seviyelerine ulaşmış durumda. Rahatlıkla 4 tane orta boy valiz sığdırabilirsiniz. Peki nasıl oluyor da araç bir önceki kasadan kısa iken bagaj rekor seviyelere ulaşıyor? 2 Cevabı var. Birincisi EMP2 platformu sayesinde motoru biraz daha öne alabiliyor olmanın avantajı iyi kullanılmış. İkinci olarak da maalesef arka diz mesafesinden 1-2 santim yenmiş.. 2 Kişilik aileler yada tek çocuklu aileler için oldukça yeterli boyutlara sahip. Ancak 4 - 5 yetişkin için özellikle arka taraf oldukça dar kalacaktır.
Kalite
Çağ atlamış demek az bile kalır. Peugeot sevenlere ve mahdumlarına bir iyi haberle başlayalım: Bir kere kronik sinyal kolu bozulması ya da cam açma tuşları bozulma sorunu gibi bir şey yok. Hatta tuşlar o kadar tok ve sağlam bir his veriyor ki sonsuza kadar bozulmayacak algısı oluşuyor.
Ön konsolda kullanılan yumuşak plastik değil bildiğin yaylı yatak; parmağınızı az bir şey bastırın , sonra daha da güçlü bastırın, daha daha daha.. Parmağınız ilk boğuma kadar gömülüyor. Bu bölümün tıkırtı gıcırtı yapması mümkün değil, hatta imkansız.
Gelelim kötü haberlere...
Şöför koltuğundaysanız ve boyunuz 185 üstü ise dizler kapı içine değebiliyor. Ancak mesela bir viraja limitte girdiniz. Bu durumda vücudunuz dizin değdiği yerden kapıya baskı yapmaya başlıyor ve gıcırtı oluşuyor. Bir de özellikle ön kapıların plastik aksamı kapının bombesine tam oturmadığından zaten güçsüz olan ses sisteminin daha da vuruntulu çalışmasına neden oluyor. Bir başka kötü nokta arka koltuk yolcu kemerlerinin tokasının koltukların içinden çıkması yetmiyor bir de aşırı sert ve tam kıçınıza kaçacak bir açıda duruyor olması.
Son olarak da bagaj kapısının açılıp kapanma sertliğini ayarlamak gerçekten çok zor ,ya çok gevşek ya da çok ağır kalıyor.
Konfor
Peugeot marka araçların genellikle elinin en güçlü olduğu yer gürültüdür. Daha doğrusu sessizliktir. Aracın motoru ister soğukken ister sıcakken ne aşırı gürültü çıkarıyor ne de konfora negatif etkide bulunuyor. Bunda ne var dememek lazım. Çünkü 1198 cc bir motorunuz ve 3 silindiri varsa ve kibrit kutusundan hallice bir motorsa bu 130 hp çıkartmak için yırtınmak gerekebilir. Böyle olmamış. Oldukça sessiz gürültüsüz ve dengeli titreşime sahip bir motor, harika yol sesi yalıtımı ve EMP2 platformunun takdire değer gürültü yaymama yeteneği bulunuyor. Öte yandan sportiflik severler için söylemeden geçmeyelim 4000 devir üstünde güzel bir ses geliyor. V6 dizellere benzeyen bir ses bu.
Araçta Allure donanımı seçerseniz elde edeceğiniz donanımı buraya sığdırmamız mümkün olmayabilir. Şaşırtıcı olan hemen hemen tüm donanımların doğru sorunsuz ve hatasız çalışıyor olması. Bir Fransız araç için oldukça iyi bir senaryo. Süspansiyon konforu iyi ve tok ancak klasik Peugeot arka süspansiyon gürültü sorunu evrim geçirerek biraz da olsa düzelerek halen yerinde duruyor. Güm güm güm!!
Direksiyon sertlik ayarı mükemmele yakın. Progresif direksiyon ve adaptif sertlik başarılı. Sorun da var: yüksek hızlarda tepki süresinin yumuşaması ve yoldaki titreşimleri direksiyonda hissedememek hoş değil.
Müzik sistemi berbat değil ama güçsüzlük ve akustik konforun kötü olması aracın iddiasının altında kalıyor. Bağlantılanabilirlik başarılı.
Aracın en güzel ama geliştirilebilir özelliklerinden biri de Radarlı hız kontrol. Türkiye gibi agresiflerle dolu, takip mesafesini hiç duymamış, her an herşeyin olabileceği bir ülkede otonom sürüş , oto pilot vs çok tehlikeli olabiliyor. Ancak avrupada bu sistem mükemmel kullanılabiliyordur. Lakin gece 2-3 gibi uzun yolda kullandığım sistemle yaklaşık 3 saat hiç fren ve gaza basmadan ilerleyebldim (istanbul, osmangazi köprüsü, balıkesir arasında)
Peugeot marka araçların genellikle elinin en güçlü olduğu yer gürültüdür. Daha doğrusu sessizliktir. Aracın motoru ister soğukken ister sıcakken ne aşırı gürültü çıkarıyor ne de konfora negatif etkide bulunuyor. Bunda ne var dememek lazım. Çünkü 1198 cc bir motorunuz ve 3 silindiri varsa ve kibrit kutusundan hallice bir motorsa bu 130 hp çıkartmak için yırtınmak gerekebilir. Böyle olmamış. Oldukça sessiz gürültüsüz ve dengeli titreşime sahip bir motor, harika yol sesi yalıtımı ve EMP2 platformunun takdire değer gürültü yaymama yeteneği bulunuyor. Öte yandan sportiflik severler için söylemeden geçmeyelim 4000 devir üstünde güzel bir ses geliyor. V6 dizellere benzeyen bir ses bu.
Araçta Allure donanımı seçerseniz elde edeceğiniz donanımı buraya sığdırmamız mümkün olmayabilir. Şaşırtıcı olan hemen hemen tüm donanımların doğru sorunsuz ve hatasız çalışıyor olması. Bir Fransız araç için oldukça iyi bir senaryo. Süspansiyon konforu iyi ve tok ancak klasik Peugeot arka süspansiyon gürültü sorunu evrim geçirerek biraz da olsa düzelerek halen yerinde duruyor. Güm güm güm!!
Direksiyon sertlik ayarı mükemmele yakın. Progresif direksiyon ve adaptif sertlik başarılı. Sorun da var: yüksek hızlarda tepki süresinin yumuşaması ve yoldaki titreşimleri direksiyonda hissedememek hoş değil.
Aracın en güzel ama geliştirilebilir özelliklerinden biri de Radarlı hız kontrol. Türkiye gibi agresiflerle dolu, takip mesafesini hiç duymamış, her an herşeyin olabileceği bir ülkede otonom sürüş , oto pilot vs çok tehlikeli olabiliyor. Ancak avrupada bu sistem mükemmel kullanılabiliyordur. Lakin gece 2-3 gibi uzun yolda kullandığım sistemle yaklaşık 3 saat hiç fren ve gaza basmadan ilerleyebldim (istanbul, osmangazi köprüsü, balıkesir arasında)
Performans
Evet geldim zurnanın puretech dediği yere. Direk yazıyorum. Her benzinlinin tadacağı üzere istanbul şehir içinde ortalama 7 litre ile gezebiliyorsunuz. 90 ile sabit giderseniz ise bir mucize gerçekleşiyor gökten bir ışık hüzmesi iniyor gözlerde bir damla yaş ve 3,9 lt ortalama yapıyorsunuz. Hatta 90da eğimsiz yolda 2,9 anlık tüketim görüyorsunuz. Hadi oradan diyenlere aşağıdaki anlık tüketim, ortalama tüketim, 3 çeyrek benzinle 800 km gidilebilir gibi ekran görüntülerini paylaşıyorum.
Peki 4.18i ile birlikte otobanda 150li hızlarda sağlı sollu eğlenelim derseniz ne oluyor? O zaman 9,8 ortalamaya fırlayaveriyorunuz. Haa bu arada 308 ile aynı 0-100e (!) sahip BMW o anda ne yakıyor derseniz 16 Bursadan 17 Çanakkaleye geçit yapıyor deriz.
Maksimum hızı 205 gören, 0-100ü piyasadaki atmosferik motorların hepsinde 2,5 saniye hızlı olan bir araç için "1.2 motor çekiyor mu?" diye soracaksanız sizi bu blogdan moda kombin bloglarına yolcu edelim deriz.
Araçla ilgili söyleyebileceğim en ciddi ve en kötü durum ise arka taraftaki balans sorunu. Arka taraf (özellikle virajlarda ve hangi hızda olursanız olun ) yolda 2cmden büyük bir tümsek/ çukura giriyorsa işte o anda araç tamamen yerin dibine giriyor gözünüzde. Çünkü arka taraf tamamen yola tutunmayı bırakıyor ve geri tutunmaya başladığında ise daha da kötü şekilde aracın vektörüne aykırı bir yöne doğru tutunma sağlıyor. Bu durumda önce arka tarafın hem dikey hem de yanal yalpalamasını hissediyorsunuz ardından da denge gidiyor geliyor. Ve bu durum 308 in kullandığın her versiyonunda (dizel, benzinli, otomatik, eat6, etg6 vs) olması baki bir sorun. Korkunç senaryo başa çıkmayı bilmeyen birinin 150 üstü hızlarda bununla yüzleşmesi. Allah rahmet eylesin. Fatiha.
Şanzuman
Direk söylüyorum DSG mi daha iyi bu mu sorusunu sorabilirsiniz. Kick 'lerde, ani hızlanmalarda vites düşüşünde net bir şekilde DSG den iyi. Sıradan vites geçişleri ve tüm vites yükseltmelerde ise DSG den kötü. Ama işte buraya dikkat: Tüm şanzuman tipleri içinde BMW ZF8 , VAG DSG7 den sonra direk 3. sırayı alır. Ve bunu piyasaya çıktığı ilk modelde yapıyor. Muhtemel durum 2. veya 3. nesil EAT6 lar DSGyi de geçecektir.
Sonuç
Arka taraftaki tutunma sorunu çözülürse 308in bu motor şanzuman ikilisi dizel kadar az yakan ve 10bin TL ucuz olan versiyonu olarak koşa koşa alınır. Muhteşem full led farlarda yanında bonusu olur. Satışta da biraz değer kaybı olacaktır. Ancak en önemli gelişmelerden biri araç diriliğini eski Peugeotlar gibi 2 senede kaybetmiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.