18 Kasım 2016 Cuma

Peugeot 3008 1.6 BlueHDI GT Line


Peugeot orta sınıf SUV segmentine girişi çok sert ve iddialı yaptı. Giriş diyorum çünkü bir önceki nesil 3008 SUVden çok hormonlu hatchback formundaydı. Bu hali ile QQ, Tiguan ve CRV ile sıkı rekabete girebilecek noktaya geldi.





Tasarım 
Aracın tasarımına bakarsak, oldukça popülist çizgileri görmek çok kolay. Dik bir ızgara yerden yüksekliği abartı gösteren kaslı çamurluklar, led ön arka farlar, daralan ve yükselen omuz çizgisi. Ahh Vicoria Beckham ne yaptın sen bu segmente böyle, iyiki de yaptın.





Aracın boyu çok olmasa da dingil mesafesi uzamış, genişliği artmış, yüksekliği azalmış. Bu da 3008i daha yola hakim içi de daha geniş bir araç haline getirmiş. Karşıdan ve çaprazdan bakınca yolu pençelemiş gibi duruyor. Diz mesafesi 4 cm artarken bagaj hacmi de 100 litre artmış. 

Icockpit konusu özellikle bahsedilmesi gereken br konu. En başta kadranın yukarı konumlanmasından dolayı direksiyon altıgen formlu asimetrik dönüşlü bir şekile ulaşmış. Alışmak baya zaman alıyor. Kadranlar tamamen dijital :


Allure ve gt line donanımda tamamen seçimli animasyonlarla geliyor.  Bir önceki nesil 3008deki uçak düğmeleri korunmuş hatta gelişmiş. Kokpit inanılmaz elip duruyor.Öte yandan kemer yuvalarındaki ve kapı içi gözlerdeki kadife kaplama Peugeo'un bu sefer ne kadar derinden ve sıkı çalıştığını gösteriyor. 


Göğüsden başlayıp B sütunu ön kapı birleşim noktasına kadar giden kalın dokumalı gri döşeme kumaşı oldukça elit hissettiriyor.  Kapı içlerindeki tasarım çizgisi birleşim yerlerinde ayak koyma yerlerine sunroof kenarından vites bölmesi ve bardaklık içlerine kadar her yerde renk değişebilen ambiyans aydınlatmaları bulunuyor.





Konfor

Peugeot araçlarının genel özelliği olan iyi yalıtım başarısı 3008de de devam ediyor. Aracın dizel motoru 308 den daha sesli çalışıyor ancak çok rahatsız edici değiller. Yol sesi yalıtımı olarak da yine standart bir peugeot kalitesinde ve segmentin en iyisi olmaya aday. Artan malzeme kalitesi ve materyal skalası aracın değerini arttırıyor.  Bir de hem diz mesafesi hem de bagaj hacmi dev artışlara sahip olduğundan rahatına düşkünlerin seçimi olabilir




Aracın 3 donanım paketi bir de özel paket olan GTLine paketi mevcut. Test aracının donanım listesinde Yorgunluk tespit sistemi (Dikkatsizlik algılama) - Adaptif cruise control ve otomatik fren sistemi -  Aktif şerit takip sistemi -  Güvenli takip mesafesi uyarısı -  S Aktif kör nokta uyarı sistemi - Aktif hız levhası tanıma sistemi - akıllı far sistemi (Aktif uzun far) - Aktif güvenlik freni - Aktif tam durdurma güvenlik freni gibi son derece gelişmiş teknolojiler bulunuyor. 


Performans
120 hp güç üreten motor aslında kendi içerisinde bir başarı hikayesi ve bir modern zaman efsanesi. En büyük rakipleri Tiguan'ın motorundan daha güçlü daha az yakıyor ve daha az emisyonu var. Ki bu konuda VW markasının skandalları da ortada. QQ nin motorundan kağıt üzerinde zayıf ama 0-100 değeri, tüketim ve emisyon değerleri daha iyi. Opel'in 1.6 136 motorundan daha sessiz daha titreşimsiz ve daha dengeli. Kısacası motor 1.6 dizel klasmanında tüm rakiplerinden 1 boy ilerde. 

Şanzuman Peugeot'un Japon Aisin  markasıyla ortak geliştirdiği özellikle kicklerde rakipsiz olan sarsıntısız kayıpsız 6 ileri tam otomatik teknolojisine sahip. Bu şanzumanı her kullandığımda mutlaka memnun kalıyor ve eksik bir noktasını göremiyorum.

Araç yeni emp2 platformu kullanıyor ve bu nedenle ağırlığı oldukça düşmüş durumda. Tiguan'dan 190, QQdan 200 kilo daha hafif. Platformun hafifliği araca çeviklik katarken aynı zamanda gevşek ve yumuşak tutulan ayarlardan ötürü biraz yumuşak ve sallantılı. Bu şasinin bozuk yollardaki arkadan bırakma huyu bu araçta da devam ediyor. Bu sorunu şasinin ilk kullanıldığı 308de tespit etmiştik. Bu araçta da var ancak 308den biraz daha az var. 

Sonuç :




Daha az yakıyor, daha modern bir tasarıma sahip, daha hafif, daha geniş, daha fazla bagaj alanı var, daha fazla teknolojisi var ve fiyat olarak da sınıf ortalamasında. Peugeot markasına antipatiniz yoksa, geniş hacim ihtiyacınız varsa, havalı olsun çok teknolojik olsun diyorsanız alın. Ama unutmayın bunların yanında sıkılıkla alakası olmayan bir araç, yumuşak şasi süspansiyon direksiyon ayarları, çamura belki ama kayalık araziye asla sokamayacağınız bir aracınız olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.