Peki ne kazandırıyor? Yaklaşık 0,5
lt ortalamada kazandırıyor. Hesap edersek 10.000 kmde 50 litre, ve bir aracın bir kullanıcısı için ömrü olan 50.000 kmde ise 250 litre benzin tasarrufu yapıyor. Bu da
demek oluyor ki bugünkü rakamlarla 1100 tl kazanç sağlıyor. Peki 140hp act
ve actsiz motorların ortalama satın alım
tutarları arasındaki 8000 tl farkı hesaba katarsak? 7000 tl zarardasınız..
Peki konfor? Araç standart 4
silindirli 1.4 tsi 140hp ile aynı yalıtım, ses, titreşim ve ideal ısıya ulaşma mesafesi değerlerine sahip, tek fark 3 kg daha ağır olması. Ama asıl fark CO2
emisyonundaki %9 düşüş. Bu da Vwnin müşteriye değil kendine kazandırdığı bir
durum. Şöyleki AB her markaya 2020ye
kadar araç filosunun ortalama emisyon rakamı üzerinden ek vergilendirme
getirecek. Bunun için de bu sistem yakıt tüketiminde mucizevi bir sonuç
çıkarmasada VW için avantaj yaratıyor.
Detay
Aktif Silindir
Yönetimi (ACT) 1250-4000 devir arasında ve 25-100 nm arası tork ihtiyacı olan
gaz kelebeği açılarında devreye giriyor. Volkswagen’in yaptığı araştırmaya göre
Avrupa’daki günlük sürüşün %70i 25-100nm tork ile geçiyor.
Sistemin
çalışma mekanizmasına bakacak olursak, öncelikle yanma odaları hava ile dolar, sıkıştırılmış
temiz hava silindir basıncının mimnimal noktaya gelip enerji tüketimini düşük
noktaya getirir. Akabinde 2. Ve 3. silindirin emme ve egzoz sübapları sistem
tarafından piminden çıkarak mekanizma bağlantısı kapatılır. Bu sırada motor
ateşlemesi her krank dönüşünde bir kere gerçekleşir. Tam bu anın sonunda deaktive
olan silindirler krak tarafından ittirilir. Bu arada 1 ve 4 nolu silindirlerin
etkinliği 4 silindir kipindeki etkinlikte ortalama %12 daha etkin hale
gelirler. Bunun nedeni krank kaymasıyla oluşan çalışma yüksekliği artışıdır.
Bir nevi motor 4 silindir 1600 cc’den, 2 silindir 800 cc’ye düşer hemen
akabinde 2 silindir 950cc moduna geçer vee tork gerektiğinde ters kayma ile
tekrar 4 silindir 1600cc moduna geri döner.
Hem emme hem egzoz subapları üzerinde 2 değişken gömlek kolu bulunan karmaşık aktüatör grubu valfleri kapatır. Bunlar 2 ve 3. silindirdeki 8 adet avlfden sorumludurlar.
Her bir subap parçasının ucunda, biri geleneksel biri sıfır kaymalı 2 çeşit subap hemen bitiminde bulunur. Geleneksel olan döner subap parçalarını dönüşlerde 4 subabı tahriklerken, sıfır kaymalı olansa subap başlarının üzerinden çevrilerek tahrikleme yapmaksızın valfleri kapalı tutar. Bu arada motor aynı anda yakıt akışını durdurur.
Spiral delikli döner subap parçalarının dış yüzeyinde baskılanmış durumdadır. Döngünün sonunda ise subap parçaları yarı yüklü rulman bilyalarının üzerine sabitlenir. Sürücü daha yüksek açıyla gaza bastığı bu son anda silindir 2 ve 3 geri devreye girmiş olur. Tüm bu devrey girme ve çıkmalar bir kam mili döngüsünün yarısında oluşur ki yaklaşık 13-36 milisaniye zaman alıyor. Yani bir arının kanat çırpışına eşdeğer. Tabi süreç içerisinde yanma ve gaz kelebeği elektronik noktrolleri süreci daha pürüzsüz ve sürekli kontrol altında tutarak çalışır hale getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.