DÜNYADA İLK : YAYA GÜVENLİĞİNİ GELİŞTİREN TEKNOLOJİLER
Honda
Sensing
Honda mevcuttaki İleri Sürüş
Asistanları isimli bir önceki versiyon teknolojiyi güncelledi. Yeni sistem
kamera ve radar teknolojilerinide içeriyor. Bu yapılar çarpışmadan kaçınma ve
akıllı adaptif hız sabitleyici ile entegre çalışıyor. Sistem yeni gelen
teknolojilere ek olarak ön çarpışma uyarısı, şerit takip uyarısı ve takibi,
trafik işaretleri aktif tanıma, kör nokta, çapraz trafik takipçisi ve uzun kısa
far asistanı ile tam entegre çalışıyor.
Çarpışmadan
Kaçınma Sistemi:
Stereo Kamera ve radar
tarafından desteklenen sistem uzun bir mesafede hem arka hem ön tarafta aracın
kendi şeridi veya sağındaki solundaki birer şeritten gelebilecek çarpışma
riskini tahmin ederek aracı aktif tetikte tutuyor ve risk belli bir seviyete
ulaşmadan gerekli frenleme veya kaçınma manevrasını yapabiliyor. Sistem şu aşamada
otomobil, otobüs ve kamyonları tanıyor. Motor vb araçları tanımıyor. Öte yandan
sistem tehlikeli yaklaşılan öndeki yaya ve araçlara karşı da tepki veriyor.
Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici
Dünyanın ilk tehminleme
algoritmasına sahip hız sabitleyicisi olan Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici
(i-Acc) rotayı ihlal etme olasılığı olan araçları öngörmek de dahil otomaik
hızlanma yavaşlama ve frenleme yeteneğine sahip. Sisem belli bir mesafedeki ön
arka veya yanlarda bulunan her bir aracın diğer araçlar yol koşulları ve
hareket etme karakteristiklerini ayrı ayrı hesaplayıp aracın kendisin şeridine
önüne veyadirek üstüne gelme ihtimalini sürekli tahmin ediyor. Bunu yaparken
aynı anda 24 araca kadar aynı anda hesaplama yapabilme yeteneği var. Sitemin en
önemli parçası diğer markalardaki gibi aniden önünüze kıran bir araç olursa
bunun tamamen şeridinize girmesi durumunda değil, girmeden çok önce tepki
verebiliyor olması. Proaktif. Sistemin diğer bir kısıtıda olası bir çarpışma
için çarpışma olasılığı o andan itibaren ilk 5 saniyede öngörülüyorsda
çalışması. Devreye girişide ürkütüc derecede sert oluyor.
Şerit Takip Uyarısı Ve Takibi
Çok
noktadan odaklamalı stereo kamera algılayıcılarla çalışan sistem, yol çizgileri
tarama alanında %85 ve üzerinde belirginse şeriti belirleip şeritte kalma
konusunda uyarıcı ve yardımcı olabiliyor. Ayrıca sistem 72 km hızın üzerinde ve
230 metre radial uzunluktan uzun yollarda çalışıyor.
Aktif Şehiriçi Frenleme Sistemi
Hesaplama mesafesi içerisinde
32 km hızın altında lazer radarına dayalı olarak şehiriçinde duran veya
hareketli nesneler karşı otonom fren yapabiliyor.
Ön Çarpışma
Uyarısı Sistemi
15
KM ve üzerindeki hızlarda çalışan bu sistem, araba otobüs veya kamyonlara olan tehlikeli
ön yaklaşmalarda uyarı veriyor.
Çapraz Trafik Takipçisi
Geri giderken 165 derecelik ve
belli bir mesafeye sahip alanda radar ile tespit edilen 25km üzerindeki
hızlarda yaklaşan her türlü araç için ekranda görsel ve sesli uyarı veriyor.
Trafik İşareti Aktif
Tanıma Sistemi
Çok
nokta algılayıcı stereo kameralar yoldaki dairesel işaretlerin büyük bir
kısmını tanıyabiliyor ve i-MID ekranında gösteriyor. Sistem aynı anda sadece 2 uyarı
gösterebiliyor.
Uzun Kısa Far Asistanı
40
km üzerindeki hızlarda çalışna sistem otomatik olarak uzun farları açıp
kapatabiliyor.Bunu yaparken önde gelen veya giden araç bisiklet gibi araçları
gözetiyor ve şehirden geçerken yeteri kadar ışık varsa sistem devreye girme
gereği görmüyor.Sistem sürücü tarafından istenirse kapatılabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.