22 Mart 2016 Salı

Honda Gururla Sunar: Honda Sensing // Honda Proudly Presents : Honda Sensing

DÜNYADA İLK : YAYA GÜVENLİĞİNİ GELİŞTİREN TEKNOLOJİLER

Honda Sensing
Honda mevcuttaki İleri Sürüş Asistanları isimli bir önceki versiyon teknolojiyi güncelledi. Yeni sistem kamera ve radar teknolojilerinide içeriyor. Bu yapılar çarpışmadan kaçınma ve akıllı adaptif hız sabitleyici ile entegre çalışıyor. Sistem yeni gelen teknolojilere ek olarak ön çarpışma uyarısı, şerit takip uyarısı ve takibi, trafik işaretleri aktif tanıma, kör nokta, çapraz trafik takipçisi ve uzun kısa far asistanı ile tam entegre çalışıyor.

Çarpışmadan Kaçınma Sistemi:
Stereo Kamera ve radar tarafından desteklenen sistem uzun bir mesafede hem arka hem ön tarafta aracın kendi şeridi veya sağındaki solundaki birer şeritten gelebilecek çarpışma riskini tahmin ederek aracı aktif tetikte tutuyor ve risk belli bir seviyete ulaşmadan gerekli frenleme veya kaçınma manevrasını yapabiliyor. Sistem şu aşamada otomobil, otobüs ve kamyonları tanıyor. Motor vb araçları tanımıyor. Öte yandan sistem tehlikeli yaklaşılan öndeki yaya ve araçlara karşı da tepki veriyor.

Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici
Dünyanın ilk tehminleme algoritmasına sahip hız sabitleyicisi olan Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici (i-Acc) rotayı ihlal etme olasılığı olan araçları öngörmek de dahil otomaik hızlanma yavaşlama ve frenleme yeteneğine sahip. Sisem belli bir mesafedeki ön arka veya yanlarda bulunan her bir aracın diğer araçlar yol koşulları ve hareket etme karakteristiklerini ayrı ayrı hesaplayıp aracın kendisin şeridine önüne veyadirek üstüne gelme ihtimalini sürekli tahmin ediyor. Bunu yaparken aynı anda 24 araca kadar aynı anda hesaplama yapabilme yeteneği var. Sitemin en önemli parçası diğer markalardaki gibi aniden önünüze kıran bir araç olursa bunun tamamen şeridinize girmesi durumunda değil, girmeden çok önce tepki verebiliyor olması. Proaktif. Sistemin diğer bir kısıtıda olası bir çarpışma için çarpışma olasılığı o andan itibaren ilk 5 saniyede öngörülüyorsda çalışması. Devreye girişide ürkütüc derecede sert oluyor.

Şerit Takip Uyarısı Ve Takibi
Çok noktadan odaklamalı stereo kamera algılayıcılarla çalışan sistem, yol çizgileri tarama alanında %85 ve üzerinde belirginse şeriti belirleip şeritte kalma konusunda uyarıcı ve yardımcı olabiliyor. Ayrıca sistem 72 km hızın üzerinde ve 230 metre radial uzunluktan uzun yollarda çalışıyor.

Aktif Şehiriçi Frenleme Sistemi
Hesaplama mesafesi içerisinde 32 km hızın altında lazer radarına dayalı olarak şehiriçinde duran veya hareketli nesneler karşı otonom fren yapabiliyor.

Ön Çarpışma Uyarısı Sistemi
15 KM ve üzerindeki hızlarda çalışan bu sistem, araba otobüs veya kamyonlara olan tehlikeli ön yaklaşmalarda uyarı veriyor.

Çapraz Trafik Takipçisi
Geri giderken 165 derecelik ve belli bir mesafeye sahip alanda radar ile tespit edilen 25km üzerindeki hızlarda yaklaşan her türlü araç için ekranda görsel ve sesli uyarı veriyor.

Trafik İşareti Aktif Tanıma Sistemi
Çok nokta algılayıcı stereo kameralar yoldaki dairesel işaretlerin büyük bir kısmını tanıyabiliyor ve i-MID ekranında gösteriyor.  Sistem aynı anda sadece 2 uyarı gösterebiliyor.

Uzun Kısa Far Asistanı

40 km üzerindeki hızlarda çalışna sistem otomatik olarak uzun farları açıp kapatabiliyor.Bunu yaparken önde gelen veya giden araç bisiklet gibi araçları gözetiyor ve şehirden geçerken yeteri kadar ışık varsa sistem devreye girme gereği görmüyor.Sistem sürücü tarafından istenirse kapatılabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.