2015 Honda'nın Yılı Olacak
Bu sene başında yaptığı lansmanlardan birinde Honda CEO'su 2015 Honda'nın yılı olacak demişti. Görünüşe bakılırsa söyledikleri gibi olabilir. Yeni efsane NSX, Yeni CRV, Yeni HRV, Yeni Civic Type-R, Nurburgring Önden Çekişli yol arabası rekorunu kırma, yeni dizel ve benzinli turbo motorlar.. Herşey eski parlak günlere geri dönüşü işaret ediyor. Geç de olsa..Bugün ise konumuz Yeni CRV nin çılgın 1.6 dizel 9 ileri otomatik şanzumanlı 160hp 4x4 çekişli versiyonu olacak.
İç Mekan
Kısaca geleneksel Japon kütlüğünde ve estetikten uzak yine de bir önceki versiyondan 1 adım ileri gidilmiş denebilir. Ön konsol ve üst kapı kaplamalarında yumuşak plastik kalan yerlerde ve vites konsolunda sert plastik tercih edilmiş.Kalite algısı koreli ve japonlardan daha iyi bir yerde ama yine de bu fiyat sınıfı için yeterli bir seviyede değil. Belki de Honda'ya bu araç ile ilgili verilebilecek en iyi öğüt materyal bilimi diye bir bilim dalının keşfedileli yaklaşık 250 yıl geçtiğini söylemek olabilir.
Beğenilebilecek ve çok kullanışlı bir başka özellik ise arka kapıların 85 derece açılabilmesi olabilir.İniş ve binişi inanılmaz kolaylaştırıyor.
Özellikle üst donanımda bulunan cam tavan ve ambiyans ışıklandırmaları gece şehir sürüşlerinde elegant yolculuklar yapmaya davet ediyor.
Ortadaki okunmatik ekran üzerinden müzik sistemine, Garmin navgasyona ve otomobilin ayarlarına ulaşılabliyor. Görüntü kalitesi ve dokunmatik hassasiyeti vasat.
Hacim
Önde ve arkada geniş bir yaşam alanı var. Arka arkaya 2 tane 1.90 boyunda kişi rahatlıkla oturabiliyor. Bagaj 590 litre ile devasa boyutlarda.
Kalite Algısı
Kalite algısı sınıf ortalamasına yakın ancak kullanılan malzemenin kalitesi, tasarım ve işçilik hataları bulunuyor. Ayrıca geçiş noktalarında ciddi hatalar var. A kolonu ile göğüsün birleşim yerlerinde parmak girecek kalınlıkta boşluk var ve bunu 2-3 farklı CRVde de gördüm.
Konfor
Araç bir japon aracından beklenmeyecek derece sessiz ve huzurlu. İnanılmaz ama gerçek! 130 kilometer hızlarda bile nerdeyse hiç derecesinde tekerlek uğultusu olmasına hala şaşırmaya devam ediyorum. Öte yandan motor yalıtımı da son derece başarılı. Koltukların elektirk sistemi ısıtması ve etliliği çok yerinde.
Motor , Şanzıman, 4WD:
CRV arazi aracı meziyetine sahip bir araç olarak lanse edilse de arazi için temkinli olmakta fayda var. Lakin eğimli ve ıslak bir zeminde akıllı olduğu iddia edilen dört çeker özelliği bir türlü devreye giremedi ve çok yazık dedirtti. Çünkü bu kadar başarısız bir dört çeker için gerçekten yaklaşık 100 kilo bir ek yük ve küçülen bagaj anlamına geliyor.
İyilere gelirsek en önemli iyilik sessiz güçlü az tüketen ve
her türlü övgüyü hak eden motor. İnanılmaz esnek performanslı ve istekli bir
motor. Ayrıca ne düşük ne yüksek devirlerde neredeyse yok seviyesinde gürültü
ve uğultu yapıyor. Ama hepsi bir yana bu aracı benim tarafımda özel kılan ise
şanzumanı oldu. İnanılmaz konforlu hızlı hatasız ve her defasına doğru vitesi
seçebilmesi mükemmel olmasını sağlıyor. Ve bu ağırlıkta bir aracı 9.5 saniyede
100km ye çıkaran da bu şanzumanın başarısıdır. Bir diğer yazımızda motor
şanzuman konusunda teknik detaya gireceğiz.
Sonuç:
Her ne kadar artık en dolu donanımında 155.000 tl gibi bir etiket varsa da son 5 yılda test ettiğim araçlar içerisinde en yüksek test puanı verebileceğim araç olduğunu itiraf etmek durumundayım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.