16 Aralık 2015 Çarşamba

Yeni Hyundai Tuscon 1.6 T-GDI Otomatik 4WD



Genel

Institute for Highway Safety (IIHS) tarafından Top Safety Pick+ üstün güvenlik ödülü verilerek Hyundai için sahip olunan genel kanıyı yıkan Tucson sonunda Türkiye’de. Araç yazmakla bitmeyen donanımlarına 2016 model yılında (yaya algılama özellikli otomatik acil durum frenleme sistemi, şerit kaybı uyarı sistemi, kör nokta algılama refleks sistemi, aks trafik akışı algılama sitemi, şerit değiştirme yardımcısı, arka yaklaşma uyarı sistemi ve standart 360 derece çevre kamera sistemlerini) sunarak adeta teknoloji şovu yapmaya devam edecek.

 

Motor Performans Ekonomi : Detaylar

Hyundai’nin 2010 yılında mevcut Alpha tip motorların yerine kullanma kararı aldığı Gamma Motor mimarisinde üretilen motor 1.6 l ve 175 Hp güç 250 Nm tork üretiyor. Hava kanallı intercooler, direk yakıt püskürtme ve çift scroll turbo beslemeye sahip motor sessiz, titreşimsiz, esnek yapısı ile gerçek bir downsized modern turbo örneği. Öte yandan torkun maximum olduğu aralığın 1500-4500 arası olması araca mükemmel bir kullanışlılık ve konfor aktıyor. Zaten yeni 7 ileri eco-shift DCT şanzuman oldukça konforlu iken bir de motorun ipeksi çalışma karakteri ile harikulade elit bir hisse sahip oluyor. Bunun temelinde de elektronik kontrollü atık çıkışına sahip manifold yapısının düşük kesim turbo bastırmasına sahip olması var. Öte yandan en modern motorlarda bile seyrek rastlanan öngörüsel algoritmaya sahip soğutma sistemi motorun hızla ısınıp sabit sıcaklığa düşük hata ile sabitlenmesini kolaylaştırıyor. Doğru iç sıcaklıkta doğru soğutma ile motor yakıt hava karışımını daha iyi harmanlayarak yumuşak bir patlama ile uzun ivmelenme hissi veriyor. DCT şanzumanın CVT tarzı sürekli değişken yazılımı sayesinde benzer güç seviyesindeki öncül motora göre ortalamada %29 daha az yakıt harcadığı tespit edilmiş. İnanılmaz bir rakam. Bizim klasik test rotamızda 10,4 lt ortalama elde ettik. Fikir vermesi açısında aynı rotada 2014 Golf TDI DSG ile 5,9 ortalama yapabiliyoruz. Bu boyutta 175 hp 4 çeker ve 1700 kiloluk araç için berbat denilemez hatta iyi bile sayılabilir. Ancak ortalamnın 8,5 altına inmesi, otoyoldada 7 altına inmesi fizik kurallarının ötesinde derece imkansız olduğunu söylemeden geçmeyelim.

 

Yol Tutuş, Gidiş, Hisler:

Markanın bu araçla birlikte attığı bir başka büyük adım ise yeni şasi. Geliştirilmiş ve güçlendirilmiş şasi ile bir önceki şasi sistemine göre %50 daha sert ve %18 daha Rijit olarak tasarlanmış. Bu gelişmeyle birlikte arkadaki multilink bağlantı sistemi ve SACHS damperleri Hyundai sonunda yaptı dedirtiyor. Bu bağlantı sistemindeki dünyanın ilk içe kayan absorbe sistemi ve çift tüplü süspansiyon yapısı, titreşim sönümlemeye dayalı Rijitliği %109 oranında azaltmış. Tüm bu geliştirmeler, kullanılan yeni yalıtım materyalleri, temas noktası yumuşatma araçları da devreye girince aracın NVH oranı Hyundai için şaka gibi olan premium seviyesine ilerlemiş.

Kağıt üzerinde.. Detaylarını kalite kısmında analatacağım.

Aracın yol tutuşu boyut ve ağırlığına oranla beklenenden iyi durumda. Virajlarda yatış beklenen seviyede. Zaten araç bunun için değil otoyolların keyfini çıkarmak için yapılmış.

 


Kalite, Konfor, Donanım

Aracın sesszilik seviyesi gaz fren tepkilerinin yumuşaklığı süspansiyon sisteminin çalışma kalitesi herşeyin iyi bir mühendislik sonucu olduğunu göstermeye çalışıyor. Ama gösteremiyor çünkü araçla ilk yola çıkış anında cam tavandan gelen çıtırtı hatta çatırtılar o noktada rüyadan daha en başında uyanmanıza neden oluyor. Ayrıca araç içinde belden altta kullanılan sert materyaller 3 -4 yıl sonrası için trimming ve gıcırtılar için sinyal verir nitelikte.

Aracın sürüş modu seçicisi ise sadece sporta aldıığınızda çalışıyormuş gibi hissettiriyor. Onun dışında çok bir fark yaratamıyor.

NVH oranını azaltmak için motor gömleği genişletilmiş, arka çağraz link sitemi direk burkulma yerine kayan yapıya çevrilmiş. Ses yalıtım materyalleri neredeyse araçta hiç hacimsel boşluk bırakılmayacak şekilde her yere doldurulmuş. Kapı fitillerinde çok farklı bir malzeme kullanılarak yapay vakum efekti yaratılmış. Ayrıca bir önceki modele göre aerodinamikler 0.33 cd’den 0.31 cd ye dönüştürülmüş. Bu da yakıta ve rüzgar sesine poztif etki ile dönmüş.

Bu segmentte ilk olarak kullanılan soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ayrıca yırtılma ve yanma dayanımlı malzemelerden yapılmış. Ayrıca bagaj kapısı otomatiği de bu segmentte ilk ve gayet iyi çalışıyor.

 

4WD : 4 Çeker Çekmez Çeker Çekmek

Magna ile birlikte geliştirilen akıllı sistem kağıt üzerinde mekanik yeteneğe sahip olsada işi yazılıma bırakırsanız çok da akıllı değil daha çok bunak gibi davranıyor. Unutuyor, unutuyor.. Ama awd lock komutunu verirseniz işin rengi değişiyor Suzuki Swift kadar iyi (?) çalışıyor. En büyük uyarı asla 3 tekerde kalmayın araçta, sırt üstü düşen bir ninja kablumbağa gibi hissediyorsunuz.

 


Sonuç: Satın Alma, Değer Kaybı, Rakipler:

Chevrolet Captiva, VW Tiguan, Honda CRV ve tabiki Qashqai.. Bu segmentte asla ilk sırada olamıyor. Ancak fiyat, donanım avbantajına işe yaramasa da 4çeker opsiyonunu düşünürseniz ciddi bir avantajı var. Bu araç bu fiyata alınır. Aksi halde Tiguan’ın 2 litre dizel 4 çekerini alır ve iyi bir arazi aracına sahip olursunuz ancak bu sefer 50bin tl fazla para vermiş olursunuz.

Öte yandan değer kaybı özellikle 2. Yıl sonunda VW ‘e göre %40 daha fazla, Honda’ya göre %25, Nissan’a göre %15 seviyelerinde. Bunu da göz önüne almak gerek.

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.