Institute
for Highway Safety (IIHS) tarafından Top Safety Pick+ üstün güvenlik ödülü
verilerek Hyundai için sahip olunan genel kanıyı yıkan Tucson sonunda Türkiye’de.
Araç yazmakla bitmeyen donanımlarına 2016 model yılında (yaya algılama
özellikli otomatik acil durum frenleme sistemi, şerit kaybı uyarı sistemi, kör
nokta algılama refleks sistemi, aks trafik akışı algılama sitemi, şerit
değiştirme yardımcısı, arka yaklaşma uyarı sistemi ve standart 360 derece çevre
kamera sistemlerini) sunarak adeta teknoloji şovu yapmaya devam edecek.
Motor
Performans Ekonomi : Detaylar
Hyundai’nin
2010 yılında mevcut Alpha tip motorların yerine kullanma kararı aldığı Gamma
Motor mimarisinde üretilen motor 1.6 l ve 175 Hp güç 250 Nm tork üretiyor. Hava
kanallı intercooler, direk yakıt püskürtme ve çift scroll turbo beslemeye sahip
motor sessiz, titreşimsiz, esnek yapısı ile gerçek bir downsized modern turbo örneği.
Öte yandan torkun maximum olduğu aralığın 1500-4500 arası olması araca mükemmel
bir kullanışlılık ve konfor aktıyor. Zaten yeni 7 ileri eco-shift DCT şanzuman
oldukça konforlu iken bir de motorun ipeksi çalışma karakteri ile harikulade
elit bir hisse sahip oluyor. Bunun temelinde de elektronik kontrollü atık
çıkışına sahip manifold yapısının düşük kesim turbo bastırmasına sahip olması
var. Öte yandan en modern motorlarda bile seyrek rastlanan öngörüsel
algoritmaya sahip soğutma sistemi motorun hızla ısınıp sabit sıcaklığa düşük
hata ile sabitlenmesini kolaylaştırıyor. Doğru iç sıcaklıkta doğru soğutma ile
motor yakıt hava karışımını daha iyi harmanlayarak yumuşak bir patlama ile uzun
ivmelenme hissi veriyor. DCT şanzumanın CVT tarzı sürekli değişken yazılımı sayesinde
benzer güç seviyesindeki öncül motora göre ortalamada %29 daha az yakıt
harcadığı tespit edilmiş. İnanılmaz bir rakam. Bizim klasik test rotamızda 10,4
lt ortalama elde ettik. Fikir vermesi açısında aynı rotada 2014 Golf TDI DSG ile
5,9 ortalama yapabiliyoruz. Bu boyutta 175 hp 4 çeker ve 1700 kiloluk araç için
berbat denilemez hatta iyi bile sayılabilir. Ancak ortalamnın 8,5 altına
inmesi, otoyoldada 7 altına inmesi fizik kurallarının ötesinde derece imkansız
olduğunu söylemeden geçmeyelim.
Yol Tutuş, Gidiş,
Hisler:
Markanın
bu araçla birlikte attığı bir başka büyük adım ise yeni şasi. Geliştirilmiş ve
güçlendirilmiş şasi ile bir önceki şasi sistemine göre %50 daha sert ve %18
daha Rijit olarak tasarlanmış. Bu gelişmeyle birlikte arkadaki multilink
bağlantı sistemi ve SACHS damperleri Hyundai sonunda yaptı dedirtiyor. Bu
bağlantı sistemindeki dünyanın ilk içe kayan absorbe sistemi ve çift tüplü
süspansiyon yapısı, titreşim sönümlemeye dayalı Rijitliği %109 oranında
azaltmış. Tüm bu geliştirmeler, kullanılan yeni yalıtım materyalleri, temas
noktası yumuşatma araçları da devreye girince aracın NVH oranı Hyundai için
şaka gibi olan premium seviyesine ilerlemiş.
Kağıt
üzerinde.. Detaylarını kalite kısmında analatacağım.
Aracın
yol tutuşu boyut ve ağırlığına oranla beklenenden iyi durumda. Virajlarda yatış
beklenen seviyede. Zaten araç bunun için değil otoyolların keyfini çıkarmak
için yapılmış.
Kalite,
Konfor, Donanım
Aracın
sesszilik seviyesi gaz fren tepkilerinin yumuşaklığı süspansiyon sisteminin
çalışma kalitesi herşeyin iyi bir mühendislik sonucu olduğunu göstermeye
çalışıyor. Ama gösteremiyor çünkü araçla ilk yola çıkış anında cam tavandan
gelen çıtırtı hatta çatırtılar o noktada rüyadan daha en başında uyanmanıza
neden oluyor. Ayrıca araç içinde belden altta kullanılan sert materyaller 3 -4
yıl sonrası için trimming ve gıcırtılar için sinyal verir nitelikte.
Aracın
sürüş modu seçicisi ise sadece sporta aldıığınızda çalışıyormuş gibi
hissettiriyor. Onun dışında çok bir fark yaratamıyor.
NVH
oranını azaltmak için motor gömleği genişletilmiş, arka çağraz link sitemi direk
burkulma yerine kayan yapıya çevrilmiş. Ses yalıtım materyalleri neredeyse
araçta hiç hacimsel boşluk bırakılmayacak şekilde her yere doldurulmuş. Kapı
fitillerinde çok farklı bir malzeme kullanılarak yapay vakum efekti yaratılmış.
Ayrıca bir önceki modele göre aerodinamikler 0.33 cd’den 0.31 cd ye
dönüştürülmüş. Bu da yakıta ve rüzgar sesine poztif etki ile dönmüş.
Bu
segmentte ilk olarak kullanılan soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar
ayrıca yırtılma ve yanma dayanımlı malzemelerden yapılmış. Ayrıca bagaj kapısı
otomatiği de bu segmentte ilk ve gayet iyi çalışıyor.
4WD : 4
Çeker Çekmez Çeker Çekmek
Magna
ile birlikte geliştirilen akıllı sistem kağıt üzerinde mekanik yeteneğe sahip
olsada işi yazılıma bırakırsanız çok da akıllı değil daha çok bunak gibi
davranıyor. Unutuyor, unutuyor.. Ama awd lock komutunu verirseniz işin rengi
değişiyor Suzuki Swift kadar iyi (?) çalışıyor. En büyük uyarı asla 3 tekerde
kalmayın araçta, sırt üstü düşen bir ninja kablumbağa gibi hissediyorsunuz.
Sonuç: Satın
Alma, Değer Kaybı, Rakipler:
Chevrolet
Captiva, VW Tiguan, Honda CRV ve tabiki Qashqai.. Bu segmentte asla ilk sırada
olamıyor. Ancak fiyat, donanım avbantajına işe yaramasa da 4çeker opsiyonunu
düşünürseniz ciddi bir avantajı var. Bu araç bu fiyata alınır. Aksi halde
Tiguan’ın 2 litre dizel 4 çekerini alır ve iyi bir arazi aracına sahip
olursunuz ancak bu sefer 50bin tl fazla para vermiş olursunuz.
Öte
yandan değer kaybı özellikle 2. Yıl sonunda VW ‘e göre %40 daha fazla, Honda’ya
göre %25, Nissan’a göre %15 seviyelerinde. Bunu da göz önüne almak gerek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.