14 Aralık 2015 Pazartesi

Yeni Opel Insignia 1.6 Dizel Otomatik Cosmo

Yeni Opel Insignia 1.6 Dizel Otomatik Cosmo



Opel Gedizler Çekmeköy Şubesine teşekkürler.Harika hizmet kalitesi olan bir bayi kendileri.

2008 yılında Vectra’nın yerine pazara sürülen D Segmenti araç, aynı beşiz kız kardeşleri olan Chevrolet Malibu, Pontiac G6, Saab 9-3, Saturn Aura gibi İsveç çeliğinin dayanıklılığı ve azizliğini bir bünyede toplayarak varlığını özetliyor: Etli ve Dolgun olmak ,her zaman bold and elegant olmak anlamına gelir mi?

 
Genel Bakış:

Epsilon platformunun devamını kullanmakta olan Insginia malesef hala ağır bir otomobil ki buna güçlü turbolo dizel ve otomatik şanzıman eklenince sınıf ortalamasının oldukça üstünde 1600 kiloya dayanan bir rakama ulaşıyor. İşte bu noktada D segmentinin ilk 3 sırasına girme iddiası daha başlamadan bitecek diyorsunuz. Acaba önyargılı mı davranıyorum derken çalışmayan elektronik sistemler, ergonomi sorunları derken detaya inmeden gerçekten de bir Passat veya Mondeo olmadığını kesinleştirmiş oluyorsunuz.

 
Kalite Konfor Yalıtım

Aracın iç mekanında malzeme kalitesi 2015 yılı ortalamalarına bakarsak yeterli ve işçilik de genel olarak sorunsuz hatta yer yer oldukça iyi diyebiliriz. Geleneksel olarak metal ve kaporta işçiliği Opel klasiği olarak birinci sınıf. Araç Cosmo donanım ve Bej deri döşeme elektirkli koltuk, koltuk ısıtması, sunroof gibi ekstra donanımlarla kalite seviyesini oldukça yüksek tutuyor.
 

Araçta Stil Paketi (19 inch alaşım Jant, Bej Deri elektrikli ısıtmalı koltuklar, Bose Infinity 9 Hoparlör Ses Sitemi), Sunroof Ahşap Dekor Çıtası, Flexiride Şasi Sistemi, Navigasyon Paketi, Çevre Görüş Sitemi (Adaptif Cruise Control, Akıllı Fren Sistemi),Park&Go Paketi (Gelişmiş Park Asistanı,Kör Nokta Uyarı Sitemi,Şerit Takip, Akan Trafik Uyarı Sistemi) ek opsiyonları bulunmakta idi.


Bose ses sistemi parasının karşılığını veriyor: BMWdeki verisyonu 6000 euro iken opelde nasıl 2500 tl olduğunu anlayabiliyorsunuz. Ancak hi-def olmasa da kalite seviyesi yine de bu para verilir dedirtiyor. Bir de bir çok Opel modelinde olan gözlüklüğün olmasını isterdik.
 

 
Kağıt üzerinde özellikle flexiride ile çok iddialı duran araçta otomatik park pilotunun neredeyse hiç bir yeri beğenmemesi, direksiyonu yönlendirirken güven vermemesi olumsuz olarak yansıdı. Şanzumanın boş viteste elektronik park frenini 3 saniyeden sonra serbest bırakması nedeni ile sürekli ayağınızı frende tutma zorunluluğunun olması konforsuz bir durumdu. Örneğin yol kenarında durup telefonunuza bakmak istediğinizde çok dikkatli olmalısınız. Lakin auto hold fonksiyonu yok, park’a alıp ayağınızı frenden çekmenize izin vermiyor. Boşa alıp el freni çekerseniz ve eğimli bir yerde iseniz bir anda araç kaymaya başlıyor. Opel siz küçük sürprizlerle şımartmak istiyor anlaşılan.




 
Aracın koltuk ısıtması dokunmatik tuşu hassasiyet sorunu yaşarken cd playerın ileri geri tuşları bastığınızda bir tarafa gömülürcesine yerinden oynuyor. Aynalar bu boyutta bir araç için değil de daha çok Touring motosikletlerine uygun tasarlanmış gibi. Son bir ek olarak da yağmur sensörü devreye girene kadar kanser ederken devreye girdikten sonra ise tam tersi hız ve salınım olarak mükemmel kesinlikte çalışıyor. Uzun farlar ise yukarı doğru açılım yaparak sokak arasında iseniz etraftaki binaların 4-5. Katına kadar aydınlatıyor.

İyilerden biri ise trafik işareti algılayıcısı idi. Nerdeyse hatasız ve hiç kaçırmadan tarfik işaret ve tabelalarını tanımaya devam etti.

Son olarak da aracın yalıtımı ortalama seviyelerde olsa da, özellikle 19 inc jant ve sert lastik hamurundan dolayı orta hızlardaki lastik gürültüsü hoş değil. Ancak 150nin üzerindeki hızlarda D segmenti ortalamasını yakalıyor ve sorun oluşmuyor.

 

Motor Şanzıman Performans ve Tüketim


Torino Almanya ve Amerika’daki arge tesislerinde tasarlanan ve 150den fazla yeni patent üretilmiş olan yeni motor en çok tireşimsiz ve yüksek hızlardaki uğultusuz yapısı ile ilgi çekici.

 Yakıt tüketimi motorun değil ağırlığın başarısızlık hanesine yazılmak üzere şehiriçinde 9un altına, ortalamada da 8.2 nin altına inmedi.

 Yeni şanzumanın ise geçişleri konforlu ve sarsıntısız ancak yavaş ve dağınık. Örneğin vites yükseltmelerde bir üste geçince ilk önce henüz geçmedik debriyaj dipte gidiyoruz hissi gelirken bir de bakıyorsunuz ki vites geçmiş. Ani yüklenmelerde ise önce uzun bir kick süresi ardından beklediğinizden en az 300-400 devir ileride olacak şekilde bağırgan bir geçiş ile ani bir kasılma oluşuyor.

Hızlanma hissi ilk kalkışta değil 2. Vitese geçtikten sonra harika.

 

Yol Tutuş, Yürüyen Aksam, His

Araç ağırlığın verdiği avantaj ve elektronik sistemlerin desteği ile elektromekanik olarak düz ve güvenli bir gidişe sahip. Direksiyon yüksek düşük ve orta hızlarda iyi iken yüksek hızlarda yağ dolu bir kaptaymışçasına yüzme hissine sahip. Azıcık sola çeviriyorsunuz gitmiyor biraz daha ittiriyorsunuz uçuşa geçiyor..

Aracın verdiği his kaliteli ve pahalı hissettiriyor ancak çoğunluğu iç hacme ve bagaj hacmine hiç yansımayan dış boyutların büyüklüğünden kaynaklanıyor.

 
Sonuç: Alım Bakım Değer Kaybı

Segmentin dominantı olan Passat karşısındaki en büyük kozu fiyat avantajı. Öte yandan çalıştırmakta zorlandığınız donanımlar,ergonomik olarak vasat olması, ağır şasi, özerkliğini ilan etmiş direksiyon, ruhsuz şanzımanın varlığı bu iyi motoru fazlasıyla bastırıyor.

Bu araç alınırmı derseniz Manuel şanzuman ve aynı donanımla daha kullanışlı bir araç olacağına eminim. Hatta bu şekilde bir kombinasyonla Passat ile arada kalan fark ile bir tanede B Segmenti araç alırsınız.

 

 

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Harikasınız!!
Görüş ve fikirlerinizi bizlerle paylaştığınız için çok mutlu olduk.
Ufak bir değerlendirme sonrası yorumlarınızı da blogumuzdan görebilirsiniz.